Eurovision 2021 – Ä°lk Provalar Sonrası DeÄŸerlendirme ve Yorumlar – BuMesele

Eurovision 2021 – Ä°lk Provalar Sonrası DeÄŸerlendirme ve Yorumlar

Eurovision 2021’de ilk provaların ardından ÅŸimdiye kadar favori olan bazı ÅŸarkıcılar kafamızdaki imajlarını ciddi ÅŸekilde zedelerken, bazıları da umduÄŸumuzdan çok daha olumlu izlenimler bıraktılar.

En başından beri belirttiÄŸimiz gibi Eurovision sadece bir ÅŸarkı yarışması deÄŸil. Åžarkıcıların kostüm tercihlerinden sahnedeki duruÅŸlarına kadar bir çok faktör sonuca etki ediyor. Bu sebeple bu videodaki yorumlarımız ÅŸarkılardan çok performanslarla ilgili olacak. Örnek verecek olursak Eden Alene’in ÅŸarkısı bizim “favoriler” listemizde düzenli olarak alt sıralardaydı ve ÅŸarkıyı hala çok jenerik ve sıradan buluyoruz. Ancak ÅŸarkıcının sesini, sahnedeki duruÅŸunu ve provalardaki enerjisini beÄŸenmedik dersek haksızlık yapmış oluruz.

Benzer durum Hırvatistan temsilcisi Albina için de geçerli. Şarkıcının sesi, kendine güveni ve sahnedeki enerjisi çok önemli artılar. Daha iyi bir şarkıyla bu özellikleri daha fazla ön plana çıkabilirdi. Her iki şarkıcı da performansları sayesinde finale kalabilirler.

Ä°skandinav ülkelerine gelirsek, her sene olduÄŸu gibi bu sene de ulusal finallerdeki koreografilerini Eurovision’a taşıyacakları için, onlarla ilgili beklentilerde büyük bir deÄŸiÅŸim yok. Aralarında en çok dikkat çekmeye aday isim, eÄŸlenceli gösterisiyle Dadi Freyr olacak gibi duruyor.

Provaların iyi anlamda en dikkat çekici ülkelerinden biri Rusya oldu. Şarkıya pek bayıldığımızı söyleyemeyiz ama sahnedeki gösteri kesinlikle fark yaratacak. Şarkıcı büyük bir şok yaşanmazsa final biletini cebine koydu diyebiliriz.

Bütün yarışmacılarla ilgili bu kadar kesin tahminler yapmak imkansız olsa da, provalarda her zamanki performansını tekrarlayan The Roop’un finalist olmasına kesin gözüyle bakabiliriz.

Bizim sevdiÄŸimiz bir müzik tarzı olmasa da Ukrayna temsilcisi Go_A provalarda oldukça baÅŸarılı bir performans sergiledi. Grubun solisti Kateryna Pavlenko kendini iyi hissetmediÄŸini söyleyince covid-19 önlemleri kapsamında ikinci prova yedek ÅŸarkıcıyla gerçekleÅŸtirildi. Bizce Kateryna’nın yerini dolduran yedek ÅŸarkıcı da gayet iyiydi.

Performansını beğendiğimiz bir diğer isim de Ana Soklic oldu. Tabi şarkıcının yarışacağı yarı finalin zorluğunu hesaba kattığımızda, işi yine de kolay değil.

Ä°rlanda’nın ÅŸarkısını yayınlandığından beri severek dinliyoruz. Provalara bakarak dikkat çekici bir koreografi üzerinde çalıştıklarını görebiliyoruz, ancak ÅŸarkıcının henüz umduÄŸumuz vokal performansa ulaÅŸmadığını söyleyebiliriz. Lesley Roy’un performansını kusursuzlaÅŸtırmak için hala zamanı var.

Hollanda’ya seyahat edemediÄŸi için önceden kaydedilmiÅŸ banttan performansını izleyeceÄŸimiz Monteigne muhtemelen bunun dezavantajını yaÅŸayacaktır. Bazı izleyicilerin onca canlı performans varken, bir bant kaydına oy atma konusunda tereddütleri olabilir.

Bizim açımızdan provaların en iyilerinden biri Yunanistan temsilcisi Stefania’ydı. Şarkıcının kostüm seçiminden sesine kadar her ÅŸey beklediÄŸimizden daha baÅŸarılıydı. Åžimdiye kadar gördüklerimiz bizi heyecanlandırmaya yetti de arttı. Stefania yarı finallerin en büyük yıldızlarından biri olacak ve büyük bir terslik olmazsa kesinlikle finale adını yazdıracaktır.

Stefania’nın kostüm tercihi ne kadar doÄŸruysa, Malta temsilcisi Destiny’nin kostüm tercihi de o kadar kötüydü. Åžarkıcının özellikle ilk provada giydiÄŸi pembe elbise tam bir faciaydı. Ä°kinci provada elbiseyi deÄŸiÅŸtirerek durumu biraz toparlamaya çalışsa da uzun pembe çizmeler hala göz tırmalayan bir görüntü yaratıyor. Ayrıca sahnedeki performans ve dans figürlerini de ÅŸarkıya göre biraz duraÄŸan bulduk. Åžarkıcının güçlü sesine raÄŸmen Malta bizce provaların en büyük hayal kırıklıklarından biriydi. Bu kadar iyi bir ses ve bu kadar iyi bir ÅŸarkı bizce ancak bu kadar kötü bir ÅŸekilde sunulabilirdi.

Ä°lk provadan sonra herkes bu ÅŸekilde düşünmüş olacak ki, bir hafta öncesine kadar bahislerde rakipsiz görünen Malta, tahmin edilemeyen büyük bir düşüş yaÅŸadı. Kesin olan bir ÅŸey var ki ÅŸarkıcının yarışmayı kazanma ihtimali eskisi kadar yüksek deÄŸil. Åžarkıcının Eurovision’u kazanıp kazanmayacağını yakında öğreneceÄŸiz ama bizce “Barbara Dex en kötü kostüm ödülü”ne aday olma ÅŸansı oldukça yüksek.

Provalarda beklenen standarda ÅŸimdilik ulaÅŸamayanlardan biri de Romanya temsilcisi Roxen’di. Özellikle ilk provada heyecanı fazlasıyla yüzüne yansıyordu. Åžarkıcının heyecanını üzerinden atması ve vokal performansını geliÅŸtirmesi için hala vakti var. EÄŸer geliÅŸme kaydedemezse Roxen’in ÅŸok bir elenme yaÅŸaması hiç de uzak bir ihtimal deÄŸil. Åžarkıcının yarı finaldeki performansını merakla bekliyor olacağız.

Elena Tsagrinou’nun şimdilik bizde yarattığı izlenim olumlu. Åžarkıcının sesini ve prova performansını oldukça iyi bulduk. Her ÅŸey yolunda giderse iyi bir derece elde etme ÅŸansı var.

Arnavutluk, Bulgaristan, Estonya, Ä°sviçre ve San Marino da performansını beÄŸendiÄŸimiz ülkelerdendi. San Marino’da Senhit’in Flo Rida ile birlikte sahneye çıkması durumunda ÅŸansının artacağı su götürmez bir gerçek.

Son olarak gelelim Azerbaycan’la ilgili yorumlarımıza. Samira Efendi’nin sesi muhteÅŸem. Şarkıcının sesine ek olarak, doÄŸal bir sahne yeteneÄŸi var ve bizce bu çok büyük bir artı. Ancak performansın sunumunda öyle bir problem var ki, bizce mutlaka düzeltilmesi gerekiyor. Bu bazılarına önemsiz bir detay gibi gelebilir ama Eurovision’un özellikle son yıllarda sunum konusunda geldiÄŸi noktayı dikkate aldığımızda, Samira’nın finale çıkma ÅŸansını ciddi ÅŸekilde etkileyebilecek bir durum.

Samira Efendi nasıl böyle bir hata yaptı ve hiç mi uyaran olmadı bilmiyoruz ama bize göre dansçılarını mutlaka değiştirmesi gerekiyor. Şöyle ki, arkasında dans eden kızların tamamı kendisinden daha uzun boylu ve Samira aralarında adeta kayboluyor. Bu kadar yetenekli bir sesin görsel olarak da daha çok dikkat çekmesi için mutlaka kendisinden daha kısa boylu dansçılarla sahneye çıkması gerektiğini düşünüyoruz.

Bu dakikadan sonra dansçıları deÄŸiÅŸtirme ÅŸansı var mı bilmiyoruz ama yoksa bile mevcut dansçıları Samira’nın birkaç adım gerisine alarak dikkati ÅŸarkıcının üzerine çekmek mümkün olabilir diye düşünüyoruz. Dansçıların giyeceÄŸi ayakkabıların topuk boylarını kısaltmak da bir çözüm olabilir. Umarız Samira bu eleÅŸtirileri görüp gereken deÄŸiÅŸiklikleri yapabilir.

Bu yazıyı paylaşın!

Bir Yorum Ekleyin

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

error: Copyright © BuMesele.com / İzinsiz kullanılamaz.